Fattiga studerande har inte alltid råd med det bästa i matväg, men ibland står det en lite lyxigare måltid även på mitt bord. Ibland är det kanske inte riktigt värt det, ibland är det det bättre än man väntat sig. För er som helst bara skulle äta (och dricka) det bästa, så ska jag lite sålla bort det dåliga och tipsa om det bra.

fredag 23 november 2012

Möglig makaronilåda

Ibland går det inte som man tänkt sig.
Oftast händer det här när man bara tänker halvvägs.

Igår lagades det makaronilåda.
När osten skulle läggas med konstaterade Benjamin att det var en klump möglig ost med i påsen.
Han konsulterade mig och jag sa att han skulle slänga bort det. Sen fortsatte han garnera lådan med ost och först halvvägs genom påsen insåg han att osten luktade ganska ofräscht, och det var nog bland det grymmaste jag upplevt. Men då var skadan redan skedd och vi hade en hel glasform fylld med makaroni, köttfärs och möglig ost.

Kocken var inte glad, men jag Googlade lite och kom fram till att eftersom vi har den i ugnen en halvtimma, ingendera av oss är allergisk för mögel, och osten gjorts på pastöriserad mjölk, så är det ätbart.

Inte gott, men ätbart.

Så vi åt, och efter att ha luftats lite, så smakade det som vanlig makaronilåda, fastän Benjamin påstod att det inte var lika gott som det borde ha varit, men han är väl lite känsligare för det där än jag. Trots att det inte var en katastrof, så rekommenderar jag nog inte det, om inte man använder mögelost, inte för att jag skulle rekommendera det heller.

Menmen, bättre lycka nästa gång.
Om man lärt sig att lukta i påsen först.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar